Jakie ćwiczenia można wykonywać w domu, kiedy dopadnie Cię rwa kulszowa? 0
Jakie ćwiczenia można wykonywać w domu, kiedy dopadnie Cię rwa kulszowa?

Rwa kulszowa to dolegliwość, która niestety coraz częściej dotyka również ludzi młodych. Narażone są na nią zwłaszcza osoby, które wiele godzin spędzają za biurkiem – do tego dochodzi stres i niewłaściwe odżywianie. Okazuje się jednak, że regularnie wykonywane w domu ćwiczenia są w stanie skutecznie wspomóc leczenie rwy kulszowej. Powinny one jednak zostać prawidłowo dobrane – tak, aby pomóc, a nie zaszkodzić. W dzisiejszym wpisie zawarliśmy kilka propozycji, które znakomicie sprawdzają się przy tym schorzeniu.

Dlaczego przy rwie kulszowej warto wprowadzić ćwiczenia?

Odpowiednio dobrane ćwiczenia to kluczowy element podczas leczenia rwy kulszowej. Ich wprowadzenie pozwala bowiem rozciągnąć spięte mięśnie i wzmocnić dolny odcinek kręgosłupa. Jest to ważne, gdyż główną przyczyną tego schorzenia jest osłabienie gorsetu mięśni biegnących wzdłuż kręgosłupa oraz przykurcz mięśni przykręgosłupowych, udowych i pośladkowych. Najczęściej dochodzi do tego na skutek długotrwałego przebywania w pozycji siedzącej. Dzięki ćwiczeniom zminimalizujesz zatem ból w dolnej części pleców i zapobiegniesz atakom korzonków w przyszłości.

Kiedy można przystąpić do ćwiczeń?

Przy ostrym ataku rwy kulszowej wykonywanie aktywności fizycznej nie jest wskazane. Z drugiej strony ból jest na tyle uciążliwy, że poruszanie się jest mocno ograniczone. Prawdopodobnie więc w takim stanie i tak ciężko byłoby Ci przystąpić do jakichkolwiek ćwiczeń. Kiedy zatem najlepiej zacząć je wykonywać?

Zwykle ostra faza trwa kilka dni – ból jednak utrzymuje się nadal. Ćwiczenia możesz więc zacząć wykonywać po jej ustąpieniu, kiedy schorzenie będzie mniej odczuwalne. Najlepiej jednak, aby miało to miejsce dopiero po konsultacji z lekarzem.

Rwa kulszowa – ćwiczenia, które możesz wykonywać w domu

Ćwiczenia na rwę kulszową wykonywane w domu powinny opierać się na wzmacnianiu dolnego odcinka kręgosłupa i rozciąganiu. Dodatkowo warto też wzmacniać mięśnie brzucha. To właśnie dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio dobrać aktywność. W końcu ma ona poprawić zdrowie, a nie zaostrzyć dolegliwości bólowe. Warto jednak wspomnieć, że na ostateczną skuteczność terapii duży wpływ ma także poprawność jej wykonywania oraz regularność. Poniżej zamieściliśmy kilka przykładowych ćwiczeń na rwę kulszową, które możesz wypróbować w swoim domu.

Rozciąganie

Koci grzbiet – to ćwiczenie okazuje się pomocne przy wielu schorzeniach. Doskonale sprawdza się także przy rwie kulszowej. Przyjmij pozycję na czworakach i powoli unieś głowę na wdechu i opuść na wydechu. Powtórz to kilka razy. Następnie rozpocznij tzw. koci grzbiet, dołączając do ćwiczeń kręgosłup. W momencie opuszczania głowy w dół środkową część kręgosłupa wypchnij ku górze tak, aby powstał garb. Zrób to na wydechu, a na wdechu powróć do pozycji wyjściowej.

Kołyska – ułóż się wygodnie na plecach. Wyprostuj nogi, a ręce wyciągnij wzdłuż ciała. Ugnij nogi i podnieś do góry, obejmując je rękoma od dołu. W takiej pozycji wytrzymaj kilka sekund. Ćwiczenie powtórz kilka razy.

Wzmacnianie

Rowerek – ułóż się w pozycji leżącej i za pomocą nóg symuluj pedałowanie na rowerze. Ćwiczenie wykonuj około 30 sekund.

Deska – przyjmij pozycję jak do wykonywania pompek, ale ciało oprzyj na przedramionach. Napnij mięśnie i spróbuj wytrzymać jak najdłużej. W ten sposób wzmocnisz mięśnie głębokie.

Brzuszki w klęku – wykonaj klęk podparty. Wyciągnij do tyłu lewą nogę i wyprostuj ją. Następnie ugnij nogę w kolanie i przyciągnij je w stronę prawego ramienia. Napnij przy tym mięśnie brzucha. Powtórz ruch kilka razy dla każdej z nóg.

Pamiętaj o tym, aby ćwiczenia dopasować do możliwości własnego organizmu. W żadnym wypadku nie możesz też doprowadzić do przeciążenia kręgosłupa.

Rwa kulszowa a ławka inwersyjna

Terapia inwersji jest bardzo skutecznym sposobem radzenia sobie z objawami rwy kulszowej. Jeśli więc walczysz z tym schorzeniem, to z całą pewnością powinieneś rozważyć wprowadzenie ćwiczeń przy użyciu ławki inwersyjno-grawitacyjnej. Pozwolą Ci one rozluźnić mięśnie i stawy, a ich odciążenie zapewni poprawne funkcjonowanie korzeni nerwowych. Zajrzyj zatem do naszego e-sklepu, gdzie znajdziesz skuteczny i niezawodny sprzęt do inwersji.

Komentarze do wpisu (0)

Menu Szukaj więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl