Blog kategorie
Produkt dnia
Ławka Inwersyjna Grawitacyjna Teeter FitSpine LX9
Ławka Inwersyjna Grawitacyjna Teeter FitSpine LX9
2 599,00 zł 2 399,00 zł 2 406,48 zł 2 221,30 zł
szt.
Ławka Inwersyjna grawitacyjna Teeter FitSpine X3
Ławka Inwersyjna grawitacyjna Teeter FitSpine X3
2 099,00 zł 1 999,00 zł 1 943,52 zł 1 850,93 zł
szt.
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
Praca przy komputerze – na stojąco czy na siedząco? Sprawdź, co jest lepsze dla kręgosłupa 0
Praca przy komputerze – na stojąco czy na siedząco? Sprawdź, co jest lepsze dla kręgosłupa

Osoby, które spędzają wiele godzin przed komputerem, często skarżą się na ból kręgosłupa. Jest to skutek długotrwałej pozycji siedzącej. Właśnie dlatego specjaliści alarmują, aby pracować na stojąco, gdyż niesie to za sobą wiele korzyści. Chcielibyśmy Ci je przybliżyć w dzisiejszym wpisie. Czytając dalej, dowiesz się, dlaczego warto rozważyć taką możliwość. Jednocześnie podpowiemy Ci również, jak poprawnie powinna wyglądać praca przy komputerze na stojąco.

Praca na siedząco a zdrowie

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego przebywając przez dłuższy czas w pozycji siedzącej, skarżymy się na ból pleców? Otóż okazuje się, że po prostu nie jesteśmy do tego przystosowani. Naturalna postawa człowieka jest stojąca. Tym samym wielogodzinna praca na siedząco jest bardzo szkodliwa dla zdrowia – zwłaszcza jeśli przyjmujesz przy tym nieprawidłową pozycję ciała.

Obciążony zostaje przede wszystkim kręgosłup i miednica, a także układ krążenia, w którym utrudniony zostaje przepływ krwi. W dłuższej perspektywie może zatem prowadzić to do pojawienia się różnych dolegliwości, które często są naprawdę uporczywe. Oprócz obniżonej sprawności fizycznej, zazwyczaj zaobserwować można ból pleców, szyi, kolan, a także opuchnięte stopy.

Dlaczego praca przy komputerze na stojąco jest korzystniejsza?

Ze względu na negatywny wpływ pozycji siedzącej na zdrowie coraz popularniejsza staje się praca przy komputerze na stojąco. Ma ona ograniczyć ryzyko wystąpienia niepożądanych dolegliwości, o których wspomnieliśmy wyżej. To dlatego, że w ten sposób odciążasz plecy i zmuszasz ciało do wyprostowanej pozycji. Poprawiasz także krążenie. Na tym jednak nie kończą się zalety tego rozwiązania. Na stojąco spalasz także więcej kalorii, a praca staje się wydajniejsza. Dzieje się tak nie tylko dlatego, że wykonujesz ją szybciej, ale też przez to, że jesteś przy tym bardziej skoncentrowany. Ma to związek z mózgiem, który w takiej pozycji pozostaje gotowy do działania. Zostało to dostrzeżone także przez pracodawców. Dzięki temu praca stojąca stała się czymś naturalnym nie tylko za granicą, ale też w naszym kraju.

Ile można pracować na stojąco?

Nikt z pewnością nie wyobraża sobie stania przy biurku przez 8 godzin. I słusznie – to nie byłoby zbyt dobrym pomysłem. Długie stanie również nie jest zbyt korzystne, gdyż przyczynia się do powstawania żylaków i miażdżycy naczyń krwionośnych. Należy więc zachować zdrową równowagę pomiędzy staniem i siedzeniem. Jak to zrobić?

Przede wszystkim warto zadbać o odpowiednie wyposażenie. Spójrz np. na biurko sit-stand – znajdziesz je w naszym e-sklepie. Produkt ten ma regulowaną wysokość blatu, dlatego też pozwala na pracę przy komputerze zarówno na stojąco, jak i na siedząco. Dzięki temu, kiedy tylko zechcesz, będziesz mógł zmienić pozycję na inną. Nie jest to zbyt duży wydatek, dlatego coraz więcej osób korzysta z takiego rozwiązania.

Druga kwestia to wprowadzenie stania małymi kroczkami. Na początek możesz wykonywać w ten sposób tylko wybrane czynności lub też stać przez 15 minut na każdą godzinę. Później czas ten stopniowo wydłużaj. Już stojąc przez 2 godziny w trakcie całego dnia pracy, zauważysz rezultaty. Z pewnością jednak, kiedy Twój organizm przyzwyczai się do takiego trybu, czas ten wydłuży się nawet do 4 godzin. Niemożliwe? A jednak coraz więcej osób pracuje w ten sposób – dzięki temu wiele z nich w końcu mogło pożegnać się z bólem pleców. Pamiętaj jednak, że aby tak się stało, musisz jeszcze zachować naturalną postawę ciała podczas stania. Bądź więc wyprostowany i stań w delikatnym rozkroku. Często zmieniaj przy tym pozycję ciała, przenosząc ciężar z nogi na nogę.

Jak widzisz, pracę stojącą warto rozważyć nawet przy komputerze – zwłaszcza że z odpowiednim wyposażeniem jest ona naprawdę łatwa. Sprawdź więc nasz asortyment i zapoznaj się nieco bliżej ze specyfiką biurka sit-stand. Być może znajdziesz u nas również inne produkty, które pomogą Ci uporać się z uciążliwym bólem pleców.

Komentarze do wpisu (0)

Menu Szukaj więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl